We wtorek na zaproszenie Urzędu Miasta dziennikarze odwiedzili budowę tunelu pod torami kolejowymi przy stacji PKP Międzylesie.
W zwiedzaniu budowy uczestniczył m.in. Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent m.st. Warszawy, przedstawiciele Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych oraz kierownictwo budowy.
– W tunelu trwają prace wykończeniowe, które powinny zakończyć się we wrześniu. Mam nadzieję, że odbiory techniczne pójdą sprawnie i w październiku, listopadzie kierowcy będą mogli z niego korzystać – mówił we wtorek wiceprezydent miasta Jacek Wojciechowicz na placu budowy w Międzylesiu.
Tunel pod torami kolejowymi powstaje w ciągu ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej. Długość budowanego odcinka wynosi 830 m, z czego 560 m po nowym śladzie, w tym tunel o długości 80 m. Powstają dwa podziemne przejścia dla pieszych – przy stacji kolejowej Międzylesie i przy Urzędzie Dzielnicy Wawer. W ramach zadania przebudowane i udostępnione do ruchu zostały już ulice Zwoleńska, Żegańska oraz Patriotów i K. Szpotańskiego w rejonie tunelu. Tunel drogowy pod torami oraz oba przejścia podziemne zostaną otwarte w listopadzie 2016 r.
Zachodnia jezdnia ul. Patriotów zostanie jeszcze raz zamknięta w najbliższy weekend, 22-25 lipca, by można było położyć ostatnią warstwę nawierzchni jezdni.
Inwestorem jest Miasto Stołeczne Warszawa – Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Warszawie. Inżynier budowy: Zakłady Budownictwa Mostowego Inwestor Zastępczy S.A. z Warszawy, projekt wykonał ILF CONSULTING ENGINEERS Polska Sp. z o.o. oraz Biuro Techniczno-Handlowe Ciepłownictwa Wodociągów i Kanalizacji „CEWOK” Sp. z o.o..
Wykonawcą jest firma STRABAG Sp.z o.o. z Pruszkowa.
Umowa została podpisana 26 listopada 2014 r. Termin realizacji to 2 lata.