Otwock – dworzec kolejowy w budowie?
Od września 2017 r modernizowana jest stacja w Otwocku. Trwa demontaż torów, sieci trakcyjnej i dwóch z trzech peronów. Całkowicie zdemontowana została konstrukcja wiaduktu kolejowego nad ulicą Orlą.
W grudniu na stacji wybudowany został 200 m tymczasowy peron, który zapewnia obsługę pasażerów podczas prac.
Bezpieczne dojście do niego zostało wyznaczone od strony ulicy Warszawskiej i Rzemieślniczej przez istniejące przejście w poziomie szyn. Drugie od strony ulicy Orlej prowadzące na peron. Brakuje jednak przejścia bezpośrednio z jednej na drugą stronę Otwocka.
Jak widać prace postępują bardzo powoli. Na odcinku kilkuset metrów jedynie przechadza się kilku pracowników firmy BUDIMEX.
Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk, na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I” jest największym projektem w Krajowym Programie Kolejowym. Inwestycja jest współfinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość całego projektu wynosi ponad 3,4 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego POIiŚ wynosi ponad 2,9 mld zł.
ETAPY MODERNIZACJI LINII KOLEJOWEJ NA TERENIE OTWOCKA:
ETAP I
Wrzesień 2017
Przebudowa wiaduktu kolejowego w ulicy Orlej (od strony ul. Powstańców Warszawy), w tym zamknięcie przejazdu – możliwość wjazdu na dworzec jedynie od strony ulicy Warszawskiej. Planuje się całkowitą rozbiórkę wiaduktu i obniżenie jezdni o jeden metr.
ETAP II
Wrzesień 2017 – Grudzień 2017
Budowa nowego kolektora sanitarnego w ciągu ulic: Orla, Powstańców Warszawy i Armii Krajowej.
Przebudowa uzbrojenia podziemnego, roboty przygotowawcze wzdłuż ulicy Majowej i na skrzyżowaniu Majowej, Grunwaldzkiej i Jana Pawła II. Zachowana przejezdność w ciągu ulicy Majowej, pozostałe drogi zamknięte.
Przebudowa odcinka ulicy Jana Pawła II wzdłuż linii kolejowej.
ETAP III
Grudzień 2017 – I półrocze 2018
Budowa tunelu ciągu ulicy Majowej, przebudowa skrzyżowań: Majowa i Górna oraz Majowa, Grunwaldzka i Jana Pawła II. Skrzyżowania wyłączone z ruchu.
Przebudowa odcinka ulicy Jana Pawła II wzdłuż linii kolejowej.
ETAP IV
I półrocze 2018
Budowa tunelu ciągu ulicy Majowej, przebudowa skrzyżowań: Majowa i Górna oraz Majowa, Grunwaldzka i Jana Pawła II. Skrzyżowania wyłączone z ruchu.
Przebudowa odcinka ulicy Jana Pawła II wzdłuż linii kolejowej.
Budowa ulicy Szlacheckiej – ulica wyłączona z ruchu.
ETAP V
Wrzesień 2018 – Listopad 2018
Budowa tunelu ciągu ulicy Majowej, przebudowa skrzyżowań: Majowa i Górna oraz Majowa, Grunwaldzka i Jana Pawła II. Skrzyżowania wyłączone z ruchu.
Przebudowa odcinka ulicy Jana Pawła II wzdłuż linii kolejowej.
Przebudowa kolektora w ulicy Warszawskiej.
Przebudowa uzbrojenia podziemnego, roboty przygotowawcze wzdłuż ulic: Filipowicza i Żeromskiego. Zachowana przejezdność w ciągu ulic: Filipowicza i Żeromskiego. Zamknięte ulice: Armii Krajowej i Warszawska w obrębie skrzyżowania z ulicami Filipowicza i Żeromskiego.
ETAP VI
Listopad 2018 – Styczeń 2019
Otwarta ulica Majowa (przejazd), zamknięte ulice Jana Pawła II i Grunwaldzka.
Przebudowa uzbrojenia podziemnego, roboty przygotowawcze wzdłuż ulic: Filipowicza i Żeromskiego. Zachowana przejezdność w ciągu ulic: Filipowicza i Żeromskiego. Zamknięte ulice: Armii Krajowej i Warszawska w obrębie skrzyżowania z ulicami Filipowicza i Żeromskiego.
Przebudowa odcinka ulicy Jana Pawła II wzdłuż linii kolejowej.
Budowa tymczasowego przejazdu przez tory kolejowe w ciągu ulic Cybulskiego i Pułaskiego.
ETAP VII
Styczeń 2019 – Sierpień 2019
Budowa tunelu w ciągu ulic: Filipowicza i Żeromskiego. Zamknięte skrzyżowania: Filipowicza, Armii Krajowej, Żeromskiego, Warszawska, Szlachecka.
Otwarty przejazd kolejowy ciągu ulic Cybulskiego i Pułaskiego.
Przebudowa wiaduktu w ciągu ulicy Orlej (wiadukt od strony ulicy Warszawskiej) wraz z przebudową uzbrojenia i drogi. Wjazd na dworzec kolejowy od strony ulicy Powstańców Warszawy.
ETAP VIII
Sierpień 2019 – Listopad 2019
Budowa tunelu w ciągu ulic: Filipowicza i Żeromskiego. Zamknięte skrzyżowania: Filipowicza, Armii Krajowej, Żeromskiego, Warszawska, Szlachecka.
Otwarty przejazd kolejowy ciągu ulic Cybulskiego i Pułaskiego.
Przebudowa przejazdu w ciągu ulicy Narutowicza (nowa nawierzchnia).
ETAP IX
Listopad 2019 – Grudzień 2019
Budowa tunelu w ciągu ulic: Filipowicza i Żeromskiego. Zamknięte skrzyżowania: Filipowicza, Armii Krajowej, Żeromskiego, Warszawska, Szlachecka.
Rozbiórka przejazdu w ciągu ulic Cybulskiego i Pułaskiego.
Apel do GW Budimexu!
Proszę o dodatkowe
dwa przejścia dla pieszych oraz
zwiększenie koordynacji i nadzóru robót prowadzonych na stacji PKP w Otwocku!