PIMOT buduje w Chinach polską markę, nawiązując strategiczną współpracę z chińskim instytutem badawczym SMVIC

Podczas zakończonych właśnie w Szanghaju targów China International Import Expo 2018 Przemysłowy Instytut Motoryzacji (PIMOT) podpisał porozumienie, inicjujące jego współpracę z Shanghai Motor Vehicle Inspection Center (SMVIC). Współpraca między instytutami będzie dużym wsparciem dla polskich producentów części i komponentów samochodowych zainteresowanych wchodzeniem na rynek chiński. Porozumienie znacząco przyspieszy również budowanie w Polsce kompetencji w obszarze szybko rozwijającej się elektromobilności i autonomiczności pojazdów.
Inicjatorem porozumienia między polskim i chińskim instytutem badawczym była Polska Grupa Motoryzacyjna (PGM), która dostrzega zarówno szanse, jakie stoją przed polskimi producentami na tamtym rynku, ale i potencjał chińskiego przemysłu, który warto wykorzystać w rozwijaniu elektromobilności w Polsce. I właśnie w ich wykorzystaniu może pomóc nawiązanie współpracy z instytutem, który odgrywa główną rolę w branży motoryzacyjnej w Chinach.
Spotkanie Dyrekcji PIMOT z Dyrekcją SMVIC było okazją do zapoznania się z zapleczem badawczym chińskiego instytutu. SMVIC to potężny ośrodek badań pojazdów i części samochodowych w Chinach, dysponujący światowej klasy infrastrukturą i nowoczesnym zapleczem badawczym, z którego korzysta większość obecnych tam producentów. Tym bardziej, że aktualnie w Chinach zlokalizowanych jest kilkaset fabryk pojazdów, a z 1,2 mln samochodów elektrycznych poruszających się po świecie, około 65% znajduje się właśnie w Chinach. Na koniec 2018 r. przewiduje się, że na chińskich drogach znajdzie się 1 mln pojazdów elektrycznych .
Porozumienie z SMVIC znacznie przyspieszy rozwój PIMOT w kierunku elektromobilności i autonomiczności pojazdów oraz ułatwi dostęp do obecnych w Chinach nowoczesnych technologii. W planach są wspólne prace rozwojowe, prowadzenie badań i wymiana wiedzy w zakresie motoryzacji.
– „Ważnym aspektem jest możliwość wymiany naukowej studentów i doktorantów, do której zaprosimy wiodące polskie uczelnie techniczne.” – mówi dr hab. inż. Witold Luty – dyrektor PIMOT. „Zbudowane kompetencje będą także możliwe do wykorzystania w rozwijaniu koncepcji krajowego samochodu elektrycznego.” – dodaje dyrektor Luty.
Współpraca obu instytutów przyniesie też korzyści dla polskich firm, a w szczególności umożliwi:
• szybsze i tańsze badanie produktów kierowanych na rynek chiński (poprzez stworzenie możliwości prowadzenia badań i homologacji w Polsce),
• odnalezienie się w gąszczu obowiązujących tam przepisów i wymagań związanych z wejściem na rynek chiński,
• korzystanie na preferencyjnych warunkach z infrastruktury, zaplecza badawczego, czy przestrzeni biurowej SMVIC,
• łatwiejsze nawiązywanie relacji z największymi producentami motoryzacyjnymi w Chinach.
– „Nawiązana współpraca to także jeden z elementów budowania rozpoznawalności polskiej marki za granicą.” mówi Bartosz Mielecki – dyrektor zarządzający Polskiej Grupy Motoryzacyjnej. „Aby stać się widocznymi w Chinach, będziemy tworzyć i rozwijać tam całą sieć powiązań branżowych. W tym celu stworzyliśmy nasze biuro w Szanghaju, przygotowujemy już współpracę z największym uniwersytetem motoryzacyjnym w Chinach, będziemy organizować wspólne stoiska polskich firm na najciekawszych imprezach motoryzacyjnych, wykorzystywać relacje zbudowane tam przez obecnych tam naszych ambasadorów – członków PGM, którzy już mają tam swoje zakłady produkcyjne lub są obecni w chińskich sieciach dystrybucyjnych. Szansę na skuteczne zaistnienie na tym rynku mamy tylko jeżeli będziemy ze sobą współpracować!”
Podpisanie porozumienia znakomicie wpisało się w odbywające się w tym samym czasie w Szanghaju pierwsze targi China International Import Expo, intensywnie promowane przez prezydenta Xi Jinpinga. W swoich założeniach mają one pokazać światu otwartość Chin na dostawców z całego świata. Na targach wspólnie zaprezentowało się 7 polskich wystawców z branży motoryzacyjnej, choć grono zainteresowanych było jeszcze większe. Swoje stoiska tam miały m.in. PIMOT i PGM.

PIMOT buduje w Chinach polską markę,

PIMOT buduje w Chinach polską markę,

PIMOT buduje w Chinach polską markę,

PIMOT buduje w Chinach polską markę,

PIMOT buduje w Chinach polską markę,

PIMOT buduje w Chinach polską markę,

PIMOT buduje w Chinach polską markę,

PIMOT buduje w Chinach polską markę,

PIMOT buduje w Chinach polską markę,

PIMOT buduje w Chinach polską markę,

PIMOT buduje w Chinach polską markę,

PIMOT buduje w Chinach polską markę,

PIMOT buduje w Chinach polską markę,

PIMOT buduje w Chinach polską markę,

PIMOT buduje w Chinach polską markę,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *